Po skůtru jsem přesedlal do svého prvího auta. Za poměrně dobré peníze jsem koupil od soukromníka Renault Laguna I, 2000, 1.6, 16V, 79kW. Auto bylo v pěkném stavu a hned jsem si jej vezl domů.
Jako první jsem zajel na myčku, dolil jsem vodu do ostřikovčů a trochu oleje 10W40. Po druhém tankování mi vyšla celkem pěkná spotřeba 7.53 L/100km.
Proběhla evidenční kontrola, přepis a pojištění vozila. Také se objevil první problém. Během parné cesty do Opavy přestal jít ventilátor v kabině, takže klimatizace nechladila. Doma jsem odmontoval ventilátor, který je dostupný u spolujezdce zespod palubní desky, ale ten byl vpořádku. Po odmontování přihrádky u spolujezdce jsem velmi těžko vytáhnul regulator umístěný mezi ventilátorem a vrškem palubky. Netuším jak tam drží a má být, protože tam nejde ani vidět a ani ruka se tam skoro nevejde. Každopádně byl v regulátoru jeden studený spoj. Bohužel postup opravy jsem nefotil. Nyní funguje ventilátor jak má.
Další problém. Výfuk leží skoro na zemi. Vše vyřešily dvě nové gumy pro uchycení výfuku. Je ovšem vidět prohnilá díra u prostředního tlumiče výfuku. Taky mi dnes přišly čtyři nové zimní pneu, které čeká výměna na podzim.
Došlo na výfuk. Koupil jsem si střední část výfuku za 1885 Kč a díky rodičům od přítelkně získal přístup na rampu, kde jsem si výfuk vyměnil. Mimo to se pokazilo lanko spojky, které jsem taky prozatím opravil, ale jistě ne na dlouho.
Auto méně brzdí a pedál brzdy se občas lehce propadne. Mimo to nesvítí levá přední mlhovka, která jde vyměnit jedině ze zvedáku. Auto šlo tedy do servisu. Zadní brzdy netěsnily a brzdová kapalina jimi unikala. Zadní brzdy byly opraveny novými součástkami. U předních brzd byla menší oprava nějaké pásky. Také byl zkontrolován olej v převodovce a opravena mlhovka. Teď už jen na zimu přezout a až se zase rozbije lanko spojky, tak jej vyměnit.
V minulém týdnu se auto dočkalo přezutí na zimní gumy, výměny žárovky v levém předním blinkru, vyčištění a znovunaplnění chladiče a celého chladícího systému (chladič motoru ne klimatizace) a v příštím týdnu ještě dvě nové tyče řízení a geometrie. Před asi měsícem jsem dodělal osvětlení kufru pomocí dvou LED pásků umístěných na vnitřní strany kufru.
Mimo toho výše ještě nastal problém se zadními dveřmi, kde přestal centrál zamykat dveře. Vše vyřešilo prostříkání vnitřku dveří konkorem. Rovnou jsem prostříknul všechny zámky a dveře před zimou.
Popis: | Parametr: |
---|---|
Obsah | 1598 ccm, 16V |
Výkon | 78 kW |
Palivo | 95 benzin |
Hmotnost | 1230 Kg |
Typ | 5ti dvěřový hatchback |
Maximální nosnost střechy | 70 Kg |
Délka | 4.508 mm |
Šířka | 1.752 mm |
Výška | 1.442 mm |
Náhon | přední |
Udávaná spotřeba (město, dálnice, průměr) | 10.1/6.0/7.5 |
Reálná spořeba | Viz obrázek pod nadpisem |
Výbava | ABS, klimatizace, el. okna, imobilizér, cetrální zamykání, |